Raz w roku - do 31 stycznia 2021 r. osoby fizyczne muszą złożyć do Wójta Gminy Sławno informację o posiadaniu wyrobów zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania. Zgodnie z art. 162 ust. 4, 5 ustawy z dnia 21 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.) obowiązkiem osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami tj. właścicieli, użytkowników wieczystych, zarządców nieruchomości - jest składanie Wójtowi corocznych informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania.
Informacja powinna być sporządzona w oparciu o przepisy Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 roku w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).
Informacje te należy składać do 31 stycznia każdego roku na formularzu dostępnym poniżej lub w siedzibie Urzędu (pok. nr 3).
Informację należy sporządzić pisemnie w dwóch egzemplarzach – jeden składa się w Urzędzie Gminy, a drugi egzemplarz przechowuje przez rok – do czasu sporządzenia następnej informacji.
Złożenie informacji jest warunkiem niezbędnym w przypadku chęci otrzymania wsparcia na demontaż i utylizację odpadów zawierających azbest. Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Sławno prowadzone będzie po otrzymaniu dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie wyłącznie z nieruchomości, dla których informacja została złożona.
Dodatkowo należy złożyć ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, gdzie formularz jest do pobrania poniżej. W zależności od stopnia pilności ocenę składa się raz na rok lub co pięć lat.
Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Urzędu Gminy Sławno w pok. 3 lub pod nr tel. 59 810-67-03.