Nadszedł historyczny moment. W dniu 1 marca 2022 r. Urząd Gminy Sławno rozpoczął funkcjonowanie w nowej lokalizacji - przy ulicy I Pułku Ułanów 11 w Sławnie. Po 30 latach urzędowania w ratuszu miejskim Gmina Sławno ma własną siedzibę. To znany przez mieszkańców "pałacyk" - zabytkowa willa, która niegdyś należała do Alberta Schultz'a – właściciela położonego nieopodal browaru. Budynek powstał w 1887 roku, a w latach 1945-2011 był siedzibą szkoły zawodowej. Dziś, po ponad 10 latach nieużytkowania obiekt odzyskał swój dawny blask i będzie służył mieszkańcom Gminy Sławno.
Pod ścisłą opieką konserwatorską udało się zachować wiele historycznych elementów budynku. Odrestaurowano sztukaterię, odnowiono część posadzek i podłóg, historycznych drzwi. Nowe, spełniające najwyższe normy elementy wykończenia wnętrz wzorowane są na tych zabytkowych i doskonale wpisują się w „klimat” pałacyku.
Położono nowe sieci, wykonano energooszczędne oświetlenie, zamontowano windę dla niepełnosprawnych i automatycznie otwierające się drzwi. Zagospodarowano też teren wokół budynku, którego dopełnieniem będzie założony ogród różany.
W dniu 1 marca 2022 r. w „pałacyku” przy ul. I Pułku Ułanów 11 w Sławnie rozpoczął funkcjonowanie Urząd Gminy Sławno.
Wójt Ryszard Stachowiak, Przewodnicząca Rady Gminy Sławno - Marta Hołowata i przedstawicielka sołtysów - Teresa Szymborska z Żukowa symbolicznie wciągnęli flagę państwową, flagę Unii Europejskiej i flagę Gminy Sławno na urzędowe maszty.
Uroczyście witali też pierwszych pięciu interesantów, obsłużonych w Urzędzie Gminy, dla których przygotowano niespodzianki. Otrzymali oni pamiątkowe dyplomy, sadzonki róż, gminne koce i gadżety. Osoby te nie kryły zdziwienia, że zostały tak miło przywitane przez przedstawicieli gminy.
Serdecznie dziękujemy władzom Gminy Miasto Sławno za wieloletnią, owocną współpracę i umożliwienie funkcjonowania Urzędu Gminy Sławno w ratuszu miejskim przez ostatnie 30 lat.