Zawiadomienie o zmianie wysokości stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi obowiązującej od 1 stycznia 2025 roku

Pobierz PDF

Na podstawie art. 6m ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399 z późn. zm.) Wójt Gminy Sławno zawiadamia, że Rada Gminy Sławno w dniu 29 października 2024r. podjęła: uchwałę nr VIII/49/2024 w sprawie zmiany uchwały w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia wysokości stawki tej opłaty oraz ustalenia stawki za pojemnik o określonej pojemności oraz  uchwałę nr VIII/50/2024 w sprawie ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od domku letniskowego na nieruchomości albo od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.

Od dnia 1 stycznia 2025 roku należna stawka za odpady komunalne wynosi:

·         32,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość, za

gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi w sposób selektywny;

·         64,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość w przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny. Wysokość opłaty podwyższonej określa wójt w drodze decyzji za miesiąc lub miesiące, w których nie wypełniono obowiązku segregacji.

Nowa ryczałtowa wysokość opłaty za gospodarowanie odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny, od domku letniskowego na nieruchomości albo innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, począwszy od dnia 1 stycznia 2025 r. wynosi 267,00 zł za rok od domku letniskowego na nieruchomości albo od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.

W przypadku gdy właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, ustala się stawkę opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w wysokości dwukrotności stawki opłaty tj. 534,00 zł.

Zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej otrzyma zawiadomienie o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zawiadomienie to stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego w przypadku niewpłacania w obowiązujących terminach należnych kwot opłat lub wpłacania ich  w niepełnej wysokości.

1. Opłata wyliczona jest na podstawie danych wskazanych w dotychczasowej deklaracji i stanowi iloczyn liczby osób podanych w deklaracji oraz nowej stawki opłaty.

2. Zmiana wysokości opłaty za odpady nie powoduje konieczności złożenia nowej deklaracji przez właściciela nieruchomości.

3. Termin i sposób wnoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie ulegają

zmianie. Opłatę należy wpłacać bez wezwania na indywidualne konto bankowe, w terminie do   20-go dnia każdego miesiąca, za dany miesiąc.

4. W przypadku wcześniejszego uiszczenia opłaty za miesiąc styczeń 2025 r. i kolejne miesiące bieżącego roku, należy dokonać dopłatę do wysokości nowych stawek obowiązujących od 1 stycznia 2025r.

Zobacz również